Home » Reizen » Reisverslag west USA roadtrip - deel 2

Reisverslag west USA roadtrip - deel 2

Gepubliceerd op 3 november 2019 om 11:29

In deze blog neem ik je mee tijdens onze tweede week roadtrippen in de USA. Van de chaos en de warmte in Las Vegas tot aan de rust en vrieskou in Bryce Canyon en uiteindelijk ziek worden in LA, we maakten enorm veel mee en hebben heel veel gezien in deze laatste week! Lees je mee?

Dinsdag 8 oktober 2019
Zoals ik in mijn vorige blog al vertelde, verbleven we op dit moment in Las Vegas. Vandaag is de dag dat we LV gaan ontdekken. Onze dag begint met een ontbijtje bij Panera Bread, waarna we naar het Neon Museum wilden gaan. Eenmaal aangekomen bij het Neon Museum, bleek het tijdelijk gesloten te zijn omdat ze nieuwe spullen aan het neerzetten waren... Mega balen! Op naar ons volgende 'uitje', namelijk naar een shooting range. Melvin was tijdens het plannen van onze reis niet veeleisend, maar één ding wilde hij heel graag, namelijk: schieten. We gingen hiervoor naar Range 702, waar Melvin voor $100 een pakket met 5 schoten met de 50 cal Barrett M82 kocht. En wat was hij blij die gozer toen hij geschoten had. En wat scheet hij in z'n broek. En wat was hij enthousiast. En oja, toch ook wel bang. Hahaha! Zo bizar trouwens hoe je zo'n 'range' inloopt (wat er eigenlijk gewoon uit ziet als een winkel) en hoe normaal ze doen over het feit dat je met zo'n groot geweer wil schieten. Een TOTAAL andere wereld opeens waar ik me helemaaaal niet in thuis voel πŸ˜‰

Na dit avontuur gaan we vol adrenaline met de auto naar de strip, waar we de auto voor $10 de hele dag kunnen parkeren. Dit zal in het hoogseizoen uiteraard anders zijn, ik kan me namelijk niet voorstellen dat je je auto dan ook voor $10 kwijt kan πŸ˜‰

We besluiten te gaan winkelen en kijken onze ogen uit naar hoe groot en over de top alles is. Zo slenteren we de hele dag over de strip en in winkels en gaan we tegen de avond lekker sushi eten bij RA Sushi Bar. Hmmmm zo lekker!!

In de avond verlaten we de strip weer om terug te gaan naar ons hotel. Wat een bizarre stad is dit. Als ik heel eerlijk ben, is dit het minst leuke geweest van onze reis. Alle toeters en bellen kosten zo veel energie en ik ben blij dat we morgen weer terug de natuur in gaan 😊

Woensdag 9 oktober 2019
Vandaag reizen we een enorm groot temperatuurverschil tegemoet, namelijk van 35-40 graden in LV naar -14 in Bryce Canyon. Onderweg naar Bryce Canyon stoppen we bij Zion National Park, waar het gelukkig nog zo'n 20 graden is. Wat een prachtig park is dit ook weer! Ook dit park is weer met de America the Beatiful Pass te bezoeken en zeker de moeite waard. Zion Canyon is een ravijn van 24 km lang en 800 meter diep en is uitgeslepen door de Virgin River. Vanaf de visitor center kun je een gratis shuttlebus nemen om het park te verkennen. Omdat wij pas rond 14:00 bij Zion NP aankomen, hebben we helaas niet veel tijd om het hele park te verkennen. We kiezen er daarom voor om met de shuttlebus door het hele park te rijden en bij het eindpunt uit te stappen, namelijk Temple of Sinawava. Hier start de Riverside Walk en is heen en terug zo'n 3,5 km lang. Tijdens de wandeling zien we constant zulke mooie dingen. Bijzonder om te zien is het water dat op sommige plekken uit de rotsen drupt en de plantjes die hieruit groeien. Ook komen we een hertje tegen, CUTE!

's Avonds rond 20:00 komen we aan in Bryce en verblijven voor één nacht in Bryce View Lodge. Brrrrr wat is het hier koud! Vannacht wordt het zo'n -14 graden en ik heb uiteraard geen winterjas mee πŸ˜‰

Donderdag 10 oktober 2019
Vandaag staan we redelijk vroeg op om Bryce Canyon te bezoeken. Met twee truien, een dikke panty onder m'n broek, Uggs, sjaal en jas aan ben ik er een soort van klaar voor om de kou te trotseren. We hadden graag een wandeling gemaakt door de canyon heen, maar dit moesten we helaas overslaan. We kozen er voor om met de auto door het park naar het einde toe te rijden, waarna we op de terugweg bij elke stop zijn gestopt om te genieten van het uitzicht. De uitzichtpunten zitten dan namelijk aan de rechterkant van de weg, dus op deze manier is stoppen bij de uitzichtpunten een stuk makkelijker. Ondanks de kou (-5 graden) hebben we enorm genoten van het uitzicht hier, want wat een gaaf landschap is dit!

Na ons bezoek aan Bryce Canyon rijden we gelukkig weer de warmte tegemoet richting het plaatsje Page. Onderweg komen we langs The Rimrocks, waar je mooie hoodoo's kunt bekijken. Een bijzondere is de Toadstool Hoodoo. Leuke wandeling om te maken, bijzonder landschap en erg rustig. De stilte is heerlijk!

Voordat we in Page aankomen, maken we nog even een stop bij de Glen Canyon Dam: een enoooorme stuwdam bij de Colorado River. Echt bizar hoe diep dit is!

Eenmaal aangekomen bij ons hotel in Page blijkt dat ons hotel overboekt is en we een upgrade krijgen. Thank god want het ziet er niet uit πŸ˜ƒ De komende twee nachten verblijven we in Clarion Inn in Page. 's Avonds heel lekker gegeten bij een Mexicaans restaurant, YUM!

Vrijdag 11 oktober 2019
Vandaag staan er twee tours op de planning waar we lang naar uitgekeken hebben, namelijk de Lower en Upper Antelope Canyon. Dit gebied is van de indianen en dus geen 'State property'. Daarom kunnen we deze canyons niet in met de America the Beautiful Pass. Ook mag je de canyons niet in zonder gids, dus je bent verplicht een tour te boeken. Doe dat ver van te voren, want toen ik twee maanden geleden wilde boeken, was bijna alles al vol! Daarnaast zijn de tourtjes best prijzig, maar het is zeker de moeite waard!

's Ochtends om 9:30 startte de eerste tour, namelijk door de Lower Antelope Canyon. Van de twee canyons vonden we deze het gaafst. Rond dit tijdstip staat de zon het mooist in de canyon, vandaar dat we deze 's ochtends wilden bezoeken. De Lower Antelope Canyon is qua rotsstructuur veel ruiger dan de Upper Antelope Canyon. Ook is de lichtinval van de Lower naar onze mening vele malen mooier dan die van de Upper, waardoor je in de Lower veel mooiere foto's kan maken.

Ondanks dat we in de Lower ook wel door moesten lopen, was het in de Upper veel meer gehaast en stonden we binnen de kortste keren weer buiten. Erg jammer! Ondanks dat we wel de 'beste' tijd namen om de tour te doen (12:30), bleek het licht niet zo mooi als vanochtend in de Lower. De Upper blijkt veel populairder en toeristischer te zijn, wat naar onze mening niet geheel terecht is. Al met al hebben we ook van de Upper Antelope Canyon wat kiekjes πŸ˜‰

De Lower Antelope Canyon tour hebben we bij Ken's Tours geboekt. De Upper Antelope Canyon tour hebben we bij Antelope Slot Canyon Tours geboekt.

Na de Upper Antelope Canyon tour hebben we suuuuuuuper lekker gegeten bij Big John's Texas BBQ. We leren het al: twee gerechtjes delen en we hebben meeer dan genoeg πŸ˜‰

Zaterdag 12 oktober 2019
We verlaten Page vroeg in de morgen en zetten onze reis voort richting de Grand Canyon. Voordat we dit doen, stoppen we nog even bij de Horseshoe Bend. Dit is één van de mooiste plekken bij Page en dit kunnen we dan natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Ook hier moeten we weer entree betalen ($10). Die indianen weten wel hoe ze geld moeten verdienen πŸ˜‰ Via een wandelpad van ongeveer 1,2 km komen we aan bij het uitkijkpunt. Deze bevindt zich op zo'n 300 meter boven de rivier en is inderdaad een plaatje.

Hup hup we moeten door. We zijn dat wandelen nu trouwens wel echt helemaal zat. Zo grappig hoe enthousiast we aan het begin van onze reis waren en nu bij een wandelpad van 2 km (heen en terug) denken "oneeeeeee niet 2 km lopeeeeeeeeeeen", hahaha.

Grand Canyon NP kunnen we ook in met de America the Beautiful Pass. Je hebt daar shuttlebussen, maar we besluiten gewoon met de auto door het park te rijden. Het uitzicht is hier wederom weer fantastisch en we genieten volop van in de natuur zijn!

We kiezen er voor om bij een parkeerplaats te stoppen en door het bos naar een uitkijkpunt te lopen. Dit leek veel minder ver dan we op de kaart dachten te zien. Ik heb honger en we hebben geen eten bij ons. Grrrrr hier kan ik slecht tegen πŸ˜‰ Gelukkig komen we onderweg hertjes tegen die vlak voor onze neus voorbij rennen, magisch mooi! Ik ben weer in m'n nopjes en we lopen weer verder door het bos. Er zijn niet zo veel mensen hier en we bedenken ons dat als iemand ons nu wil vermoorden, dat prima kan. Wat een fijne gesprekken kunnen wij toch voeren πŸ™‚ We komen aan bij het einde van het pad en mensen blijken daar een bruiloft voor te bereiden. Er zit een dikke indiaan op een panfluit te spelen, onze dag kan niet meer stuk. Het uitzicht blijkt ook nog eens waanzinnig te zijn. Wat een geluk!

Uiteindelijk komen we bij de zuidkant van de Grand Canyon aan waar je bepaalde routes alleen met de shuttlebus kunt doen. Het is ondertussen ook al zo'n 16:30 dus we besluiten te vertrekken en naar ons hotel in Flagstaff te rijden. We verblijven één nacht in GreenTree Inn en eten 's avonds een lekkere pasta bij Olive Garden.

Zondag 13 oktober 2019
De wekker staat om 5:00 want we moeten vandaag enorm lang rijden richting Palm Springs (zo'n 6 uur). Voordat we naar ons hotel gaan, maken we eerst een stop bij Joshua Tree NP. Ik voel me vandaag niet echt top fit en merk aan mezelf dat ik helemaal klaar ben met het rijden en lopen (later blijkt dat ik eigenlijk ziek aan het worden ben, oeps). Het scheelt dat Joshua Tree NP niet zo heel groot is en eigenlijk ook niet zo super interessant. De Joshua Trees die hier groeien zijn dan wel weer bijzonder en vooral omdat papa hier zoveel waarde aan hecht (gezien het U2 album 'The Joshua Tree'), maken we extra veel foto's voor hem πŸ˜‰

Voordat we de Joshua Trees tegenkomen, komen we een bijzondere cactustuin tegen waar we even stoppen.

Onderweg stopten we ook nog even bij Skull Rock, zien we super veel Joshua Trees en lopen we nog een stukje bij Hidden Valley.

We rijden door naar ons hotel (Rodeway Inn) in Palm Springs en kunnen nog een uurtje in het zonnetje liggen bij het zwembad.

Maandag 14 oktober 2019
Vandaag gaan we weer terug naar LA! Ik voel me nieeet goed maar probeer me er over heen te zetten. Het is nog zo'n 2 uur rijden naar LA. Gelukkig wil Melvin rijden, dus doe ik nog een dutje in de auto. Het is vandaag Columbus Day dus heel veel dingen zijn dicht.. Heel jammer. We hadden bijvoorbeeld naar Los Angeles County Museum of Art en Museum of Neon Art willen gaan. Ook schijn je een prachtig uitzicht over LA te hebben in het Griffith-observatorium, maar ook deze is dicht. We besluiten wat te gaan rondrijden en belanden in Beverly Hills. We stoppen snel bij het 'Beverly Hills sign' en halen vervolgens koekjes bij Milk (wel lekker, beetje overhyped).

We stoppen ook nog even bij het huis uit de Charmed serie. Ondanks dat de serie zich afspeelt in San Francisco, staat het huis van de zussen dus in LA op Carroll Avenue. Toen ik een jaar of 11/12 was, was ik zo fan van die serie en nog steeds is het één van mijn favoriete series. Zoooo tof om hier te staan!!

We spotten bij het huis nog een kolibrie, zo mooi! Aangezien ik me echt niet goed voel en erge keelpijn heb, besluiten we naar het hotel te gaan. Hier heb ik de rest van de middag geslapen en ik ben 's avonds ook vroeg naar bed gegaan. 's Nachts word ik wakker met enorme oorpijn... De volgende ochtend besluiten we naar een dokter te gaan, omdat we die middag moeten vliegen en ik uit wil sluiten of ik oorontsteking heb. Ik blijk een fikse keelontsteking te hebben en mag gelukkig wel vliegen. Ik wil zo graag thuis zijn!

Echt zo enorm jammer dat we zo weinig van LA hebben kunnen zien. Tegelijkertijd ben ik onwijs dankbaar voor al het moois dat we gezien hebben deze reis! Hoogtepunten waren voor mij toch wel fietsen langs Venice Beach, de prachtige route langs de kust over Highway 1, San Francisco, Yosemite, onze verloving in Death Valley, Zion Canyon, Bryce Canyon, Lower Antelope Canyon en Grand Canyon.

Volgende week volgt het laatste deel over onze west USA roadtrip. Daarin vertel ik je wat de kosten zijn geweest van onze reis, zodat (mocht je de reis ook willen maken) weet waar je je op kan voorbereiden πŸ˜‰